Leta i den här bloggen

tisdag 12 april 2011

Politiker-fail.

I Danmark har grisfarmarna i dansketinget slagit ihop sina kloka huvuden ackompanjerade av mediamaffians trumpet för att få bukt på den onda fildelningen på internet.

Och hur har mupparna resonerat undrar ni?

Ja de har efter år insett att DNS-filtrering hos ISP:erna inte räcker för
-OH nej, användarna kan byta DNS-server eller kringgå filtret med proxy-servrar!!!!

Jag kan verkligen se scenariot framför mig när alla dessa politiker samlas runt det runda bordet och statsministern brister ut -VI måste göra något åt fildelningen (faktum att fildelning inte är olagligt i sig), varav en av de övriga försiktigt sträcker upp armen och säger -Ja jag har "hört talas" om att det kan dyka upp varningar när man går in på konstiga sidor typ...porr......inte för att jag har sett det.....jag har........hört talas om det.....

Om de i överhuvudtaget tror att ex Microsoft, Google, Mozilla och Apple en skulle implementera ett sådant filter och att det ens skulle kunna göra en skillnad är helt absurt.
Ett alternativ är att de skapar en plug-in till ex Firefox med beskrivningen: "Filtrerar bort fildelningssiter för en bättre användarupplevelse" hur många skulle frivilligt använda den pluginen?


Nej detta är ytterliggare en dum ide av politiker som har blivit fingerknullade av mediaindustrins lobbyister och ytterliggare ett bevis för hur underhållsindustrin ligger i dödsryckningar och kippar efter andan as we speak.

Eller som Ernst Hugo en gång sa: Danskjävlar!

Idg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar